MINILOMALLA RUOTSISSA

Heinäkuun puolivälissä tuli piipahdettua tuolla länsinaapurissa minilomalla (to-ma/ti). Mun isotäti A asuu Uppsalassa (n.70 km Tukholmasta pohjoiseen) miehensä T:n kanssa. Mä en ollut koskaan käynyt heidän luonaan, joten A totesi että oiskohan jo korkea aika... :D Ja päätti varata mulle lennot yo-lahjaksi.

Mun pitkään odottamani päivä koitti vihdoin torstaina 10.7. kun pääsin vihdoin matkaan. Oltiin sovittu, että A tulee hakemaan minut lentokentältä töiden jälkeen ja siitä sitten ajetaan Haknäsiin heidän kesähuvilalleen, missä meidän oli tarkoitus yöpyä.

Viiteen päivään mahtui paljon tekemistä, mutta myös rentoutumista. Heitin suosiolla myös bloggaaja-lomalle unohtamalla kameran laukkuun (otin sillä vaan 22 kuvaa...). No, kuvista vastaa (jälleen kerran) rakas iPhoneni. Kuvasaldon perusteella taisi tulla syötyä joka mutkassa (tulevaisuuden ruokabloggaaja?) - A on kyllä loistava kokki!

Mutta, ennen kuin tämä alkaa muistuttaa romaania, mä taidan jälleen kerran suosiolla iskeä nämä lukuisat kuvat eetteriin ja antaa niiden puhua puolestaan...
PicMonkey Collageruotsi1
Mä lensin Kuopiosta iltapäivälennolla Helsinkiin, jossa mulla oli lyhyt vaihto ennen lentoa Arlandaan. // Sinivalkoisin siivin // Päivä oli sekä Suomessa että Ruotsissa niin hiostava, että ensimmäiseksi oli päästävä Ruotsissa uimaan - teki muuten hyvää! // Hyvä palvelu - kun astut ovesta sisään, sulle lyödään valkkarilasi kouraan! :D
PicMonkey Collageruotsi2
Ekana iltana A ja T teki aivan jumalattoman hyvää paellaa - tuli jo ihan nälkä (just tulin syömästä)... // Uintireissulla // Uimarannan parkkipaikalla oli kiva tollainen puujono (?).
PicMonkey Collageruotsi3
Ekan aamun aamupala - tuli ikävä aamupaloja, joihin oikeesti panostetaan (nimimerkillä kaurapuuro hätäseen naamariin...) // OOTD // Eka päivä vietettiin Uppsalassa, jossa käytiin myös A:n ja T:n kaupunkiasunnolla - vähän käy kateeksi tuo näköala... // Kaupunkikierroksella.
PicMonkey Collageruotsi4
Tuomiokirkkoa ja linnaa
PicMonkey Collageruotsi5
Käytiin A:n kanssa lounaalla Sushi&Wok-paikassa nimeltä GinnDee (sijaitsee aivan joen äärellä, lähellä Linnén puutarhaa). Oli hyvää! Suosittelen. // Koska päivä oli kuuma, jääkahvi oli paikallaan. // Illalla grillattiin meren antimia - maistoin ekaa kertaa mm. kampasimpukkaa - sekin oli aivan ihanaa!
PicMonkey Collageruotsi6
Lauantaina, mun toisena kokonaisena päivänä lähdettiin jo aikaisin aamulla junalla kohti Tukholmaa. Tukholmassa T:n tytär liittyi meidän seuraan. // Ensimmäinen etappi - ABBA-museo!
PicMonkey Collageruotsi7
ABBAilua.
PicMonkey Collageruotsi8
Käytiin lounaalla Grand Hôtelin terassilla - en voi muuta sanoa kuin että paras burgeri aikoihin! // Vanhassa kaupungissa pikaisella kierroksella // Kuninkaanlinna.
PicMonkey Collageruotsi9
Tukholmasta palailtiin huvilalle joskus kahdeksan pintaan, jolloin ruettiin tekemään ruokaa. Alkupaloiksi oli äyriäitillivoileipä. Näin niin kuin aiheen vierestä muuten - mä opin tuolla reissulla juomaan kaljaa :D // Pasta carbonaraa A:n tapaan sienillä. // Iltaa vietetiin katsomalla jalkapalloa. // Näkymä olohuoneen ikkunasta.
PicMonkey Collageruotsi10
Sunnuntaiaamu valkeni harmaana, eikä meillä ollut mitään suunnitelmaa päivälle - lähdettiin siis pitkälle lenkille! // Harmaiden pilvien väistyttyä päätettiin lähteä golffaamaan - mulle eka kerta. Tykkäsin (ja en kuulemma ollut aivan toivoton tapaus). // Illalla syötiin jälleen kalaa - tällä kertaa pinaattilohta. On muuten hyvää (oon tehnyt sitä jo täällä kotonakin!) // Golffaamisen jälkeen pyöräytin vielä tehdä pavlovan jälkiruoaksi.
PicMonkey Collageruotsi 11
Viimeinen, eli maanantaiaamu, valkeni jälleen aurinkoisena. Aamusta lähdettiin pyörähtämään Skoklosterin linnassa, jossa kierreltiin oppaan johdolla (valittiin ruotsinkielinen opastus - koin jopa ymmärtäväni suht hyvin!).
PicMonkey Collageruotsi12
Ruotsissa ollessa mä sain luettua enemmän kirjoja kuin koko alkukesänä! Mä olin ladannut mun iPadille muutaman kirjan ElisaKirjasta mun saamalla lahjakortilla - yksi niistä oli tuo Tähtiin kirjoitettu virhe, josta tykkäsin kovasti. // Vika lounas Ruotsissa - munakasta A:n tapaan. // A teki mulle vielä ennen lähtöä kentälle (ylläripylläri) katkarapuvoileivän. Minusta kuoriutui noiden viiden päivän aikana melkoinen katkarapuaddikti - voisin vaikka elää niillä... Ruotsissa myös maistoin ekaa kertaa avokadoa ihan paljaaltaan (oli hyvää!), aiemmin olin käyttänyt sitä vain smoothien pohjaksi. 
PicMonkey Collageruotsi13
Kentällä odottamassa lentoa Suomeen. Mä oon niin rakastunut noihin Starbucksin smoothieihin! Aika meni kuin siivillä hyvän kirjan kanssa. // Helsingissä odottamassa yölentoa Kuopioon. Voin sanoa, että lievästi väsytti seuraavana päivänä töissä, kun kotona olin kolmen aikaan aamulla...

Eli sellainen reissu mulla - mieluusti lähtisin tuonne länsinaapuriin uudemmankin kerran! Vajaat viisi päivää oli juuri sopiva aika nollata ajatuksia töistä ja nähdä uusia paikkoja - minä kun en aiemmin ollut käynyt kuin Tukholmassa ja Pohjois-Ruotsissa.

Sverige - jag saknar dig!

Ei kommentteja