KUULUMISIA KULUNEELTA VIIKOLTA

mDSC_0093 mDSC_0103 mDSC_0125 mDSC_0124
JEANS Cubus (diy) // LACE-UP SHIRT H&M // FLANEL SHIRT Veromoda // SHOES Nike // WATCH Ur&Penn

Hyvää perjantai-iltaa sinne ruutujen toiselle puolelle!

Mä viettelen ihan rauhallista koti-iltaa täällä poikien kanssa - tuolla ne tuhisee vierekkäin sängyllä. Mulla oli tänään vapaapäivä (ehkä ainoa perjantaivapaa seuraavaan pariin-kolmeen kuukauteen...) ja tänään mä olen nukkunut suht pitkään, tehnyt vähän kouluhommia, siirtänyt pari hommaa ens viikolle sekä käynyt treenaamassa pidemmän kaavan mukaan (taisin viettää salilla yhteensä aikaa 3h...). Kohta ajattelin mennä tekemään perjantain kunniaksi proteiinilettuja. Mutta sitä ennen hieman tän viikon kuulumisista!

Tällä viikolla on tapahtunut yhtä jos toista:

Opiskelut jatkuivat loman jälkeen. Kalenteri näyttää todella täydeltä aina maaliskuun loppupuolelle saakka, mutta onneks tässä on kaikkea kivaakin tiedossa. Esimerkiksi jokavuotiset Talvipäivät lähestyvät uhkaavasti ja tänä vuonna meitä suuntaa Savonlinnaan melkein koko meidän tyttöporukka!

Oon treenannut ahkerasti: joka arkipäivä oon mennyt päivän opintojen jälkeen treenaamaan. Kiva päästä taas kunnon rytmiin kiinni! Huomenna olisi vielä tarkoitus käydä venyttelyssä sekä sunnuntaina ehkä lenkillä.
Treeneihin liittyen tällä viikolla on tullut tehtyä pari ennätystäkin: työntö parani kakkosmaksimilla 45 kiloon ja syväkyykyn maksimi nousi 85 kiloon. Mun varsinainen takakyykkymaksimi on 90kg, mutta se ei kyllä kovin syvällä käynyt... Mä oon tosi innoissani, että kuukausien ahkera kyykkyily on tuottanut tulosta (ja rohkeutta kyykätä syvemmälle)!

Maanantaina otin itseäni taas niskasta kiinni ja sanoin heipat kaikelle mässäilylle - terveelliset elämäntavat here I come! En mä nyt aikasemminkaan mikään possu ole ollut ja oon syönyt perus terveellistä ruokaa. Määrät ja säännöllisyys vaan on ollut hakoteillä. Nyt otettiin koko perheen voimin itseämme niskasta kiinni (=vertaistuki taattu). Tälläkään kertaa ei ole tarkoitus vetää ihan överiksi, vaan kuunnella itseä ja pysyä mahdollisimman hyvin irti kaikista herkuista - mulla kun on tunnetusti ollut huono itsehillintä. Tankkailupäivää on tarkoitus pitää periaatteessa parin viikon välein, mutta esim mä syön joinain päivinä yliopistolla ihan normaalisti ja jos meen kahville/syömään jonnekin/leffaan, niin ns. ruokavaliosta poikkeaminen on ok. Äärikieltäytymisellä ei ole ikinä hyviä seurauksia - ainakin mulla. Tää eka viikko on mennyt ihan jees, parina ekana päivänä oli pää vähän kipeä. Ruoka on hyvää, suht puhdasta ja sitä saa syödä yllättävän paljon - me likey!

Oon ollut tosi väsynyt: lomarytmistä pois pääseminen on ollut yllättävän haastavaa ja nukuttuja tunteja on kertynyt aivan liian vähän. Lisäksi yliopistolla päivät on venyneet pitkiksi = ei hyvä combo. Kaiken lisäksi Leevillä on tällä hetkellä jokin ihme puru-hellyysvimma-puuska päällä ja herra halusi tänäkin aamuna viideltä peiton alle kainaloon nukkumaan (ja puremaan)... Birmoilla on siis tapana osoittaa hellyyttä näykkimällä, mutta näköjään mun herra ei ole tajunnut näykkimisen ja puremisen eroa...

Tää eka viikko loman jälkeen on tuntunut jotenkin todella pitkältä - tuntuu kuin mä olisin ollut Joensuussa jo kuukauden. Jotenkin ylipäätään on tuntunut oudolta olla taas täällä muutaman viikon tauon jälkeen. On toki ollut kiva nähdä loman jälkeen kavereita, mutta ehkä pientä koti-ikävää on ollut havaittavissa. Kyllä tämä tästä ja ensi viikonloppuna mä saankin jo äidin tänne yhdeksi yöksi!

Huhuhuh, millainen maraton tästä taas tuli - juttua oli näköjään enemmän kuin arvasin. Nyt mä kuitenkin lähden vihdoin paistamaan niitä protskulettuja - se on adios! 

Ei kommentteja